Friday, January 15, 2010

s u k a s u k i KEHIDUPAN

hOOLa sMua!! hapPy satUrdaY n sLaMat mEngwEeKeNd diri ya teman-teman...masok today...da 2 weeks wida berada kat shah alam ne. rasa macam da sebulan kat cni cuz rasa lama gila tp baru je 2 minggu..haishh..lambatnya masa berputar. kalau benda-benda best jadi,rasa cepat aje kan..?

teman-teman wida yang lain da mula rasa kehangatan sem nie yang boleh dikira agak tough dari sebelum2nya...memanglah, orang cakap diakhir-akhir nk blaja ni, kita takkan temui benda yang senang. tak kiralah apa jua bidang yang kita blaja smua sama je kan..nak or taknak hadapi je..smua terpulang atas individu itu sendiri. tabah dan sabar dlm menempuh segalanya! chaiyOkk!!

haha..aduii...mmg la senang bercakap tp susah tuk tempuh.dalam hidup nie takda benda yang senang. bak kata orang "tak mudah tuk menjadi senang"...kesabaran perlu tip top, hasilnya akan kita lihat kemudian...Allah Maha Adil..DIA takkan nk uji seseorg jika seseorg tu tak bleh nk hadapi...mesti ada jalan..mesti ada cara tuk kita lalui jalan-jalan yang sukar tu.

setiap org ada suka duka pahit manis dalam hidup. bagi wida plak, wida da banyak lalui sepanjang 22 tahun ni...pengalaman lepas akan buat seseorang itu tabah dan sabar tuk tempuh badai yang lebih mencabar di masa akan dtg.betul! percaya cakap wida...bagi korang yang dilanda dugaan yang hebat ini, korang patut rasa bersyukur sebab korang dah dapat rasa bnda tu walaupun pahit tapi, korang akan jadikan apa yang jadi tu sebagai pengajaran and panduan dlm hidup korang. ada sesetengah dari kita belum lagi merasa apa yg kita rasa dan mereka sebenarnya kekurangan satu pengalaman. pengalaman mengenal erti kehidupan...itu amat berharga sebenarnya.

wida harap kita smua akan tabah, sabar dan cekal dalam menempuhi hari-hari yang mendatang. pahit..manis semua harus di telan! okay..? insyaAllah...smua akan selamat dan sem ini akan berakhir dengan kemenangan...tapi, jangan di lupa...zaman praktikal akan lebih mencabar! AWAS...!! so, be prepare from now.. ;)

cHow~
mwahhh!!




4 comments:

  1. 'Allah Maha Adil..DIA takkan nk uji seseorg jika seseorg tu tak bleh nk hadapi'-encik chubby saye slalu cakap macam ni waktu saya tga sedih ke,mengong ke,..owez hope dat 2day is better than yesterday..but i found dat iam getting so down and down and down..hope some miracles happen..sweet 24 yo!haha..

    ReplyDelete
  2. erk...encek chubby pon ckp cenggitu?hee..insyaAllah..smua akan okey..sabar n sabar n sabar yo..

    ReplyDelete
  3. zaman praktikal lebeh susah dr kehidupn sekarang. btol tu cik wawa. kite kene well-prepared for the next adventure.

    thanx for being there for me
    (mao jadi kuat+baik mcm kamu)

    ^____^

    ReplyDelete
  4. sy pOn pUnya keLeMahaN sNdirik.. ;)

    ReplyDelete